Alla inlägg den 23 februari 2012

Av Emma - 23 februari 2012 22:22

Somnade igår kväll med feber och ont i halsen, när jag vaknade hade jag fortfarande ont i halsen + hosta. Ringde då Pernilla och avbokade möbelhämtningen i Skattungbyn (tur hon har en sån snäll pappa som hjälpte henne istället). Slängde i mig 2 alvedon och hoppade in i duschen, fick lite energi så jag bestämde mig för att städa lite, jobbar 5 av 6 nätter, med start imon så då vet jag att jag inte kommer ha ork till det. När jag städat klart hade jag ett möte kl 13.30 Efter det kände jag mig nästan bra, lite tung i huvudet bara. Så jag ringde upp Pernilla igen och frågade om hon hade lust att följa med till Mora och veckohandla lite, självklart hade hon det, lycko mig=) Vart djuraffären, Willys å Maxi innan vi begav oss hemåt igen.

När jag kom hem åkte JImmy iväg och tränade så jag och barnen målade/tränade lite och mumsade vindruvor. Maja målade i sin trasselbok och jesper tränade lite multiplikation i boken jag köpte på maxi idag (han kan upp till 4:ans tabell å grabben är bara 6 år!). När det var dags att sova frågade Jesper om dom inte kunde få sova tillsammans i Majas rum inatt, så jag gick med på det med löfte om att dom skulle vara snälla och tysta och inte bråka/leka utan sova. Vilket visade sig att dom inte kunde hålla. Men dom måste ju få prova. När det inte funkade och jag sa till dom att dom fick ligga i varsin säng så vart det tjafs och dom sprang runt och vägrade lägga sig, vilket slutade med att Jesper slog i stor tån å spräckte upp nageln, AJ! Plåstrade om honom å stoppade i honom alvedon så nu sover barnen sen nån timme tillbaka. Iaf i samband med att Jesper gjorde illa sig ringde JImmy;

- Du, Jesper har slagit söder tån!

- Öhh ja? (hur kunde han veta det)

- Han tappade en hantel på den, så vi måste åka in på akuten.

- Jaha (skratt) din bror, tänkte hur sjutton du kunde veta att våran Jesper slagit i tån.

Så båda Jesper vi har i "familjen" gör illa tån nästan exakt samtidigt, hur stor e chansen? Hoppas det går bra för stor Jeppe iaf på akuten, Jimmy sa att tån va typ mosad :(

Nu har jag kollat på dagens avsnitt av Hem till gården, så nu ska jag nog njuta av tystnaden och gå och lägga mig i ett bad och läsa nya 91:an =)

Presentation


Mitt liv - helt enkelt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards